Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 3 maja 2017

Mięsne krokiety cannelloni z sosem pieczarkowym

Jeszcze przed świętami pokazywałam Wam te małe, zgrabne cudeńka ;) Fakt, że choć właśnie takie zgrabne, to kalorii mają sporo, ale na ich temat dziś się nie będziemy rozpisywać. Wszak trwa jeszcze długi weekend, a ten zobowiązuje do dyspensy i odrobiny zapomnienia...
Na tak nadziewane rurki makaronowe naszło mnie już dawno. Przyznam, że raz już nawet próbowałam zrobić, ale w momencie gdy włożyłam makaron do gotującej wody, dzieci mnie tak zakręciły, że z minuty zrobiło się 8, a wtedy z wody nie było już co wyciągać. Podgotować trzeba koniecznie, bo nigdy nam tak makaron nie zmięknie smażąc, ale wszystko musi być z umiarem ;)
Tak przygotowane krokieciki podałam z sosem pieczarkowym, ale i bez niego było smacznie, choć nie będę ukrywać- zjadłam tylko jednego! Resztę przejął Mąż, tak bardzo mu smakowały, że zniknęły w mgnieniu oka, co akurat mnie bardzo cieszy. Lubię, kiedy talerze pozostają puste!


Składniki na 10 sztuk: 

10 sztuk makaronu cannelloni
500g mięsa mielonego z szynki
1 czerwona cebula
3 łyżki bułki tartej + do panierowania
½ szklanki mąki pszennej
2 małe jajka
Sól, pieprz do smaku
Olej rzepakowy do smażenia
  
Składniki na sos pieczarkowy:
300g pieczarek
1 cebula
3 płaskie łyżki mąki pszennej
200ml wody
100g śmietany 18%
½ płaskiej łyżeczki pieprzu
½ płaskiej łyżeczki soli
1 płaska łyżeczka masła

Sposób przygotowania:

Makaron cannelloni wrzucamy do gotującej się wody na 1½ minuty. Odcedzamy i osuszamy, a następnie układamy w odstępach obok siebie na wysypanej mąką desce.
Mięso doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem, dodajemy bułkę tartą. Gotowym nadziewamy obgotowane i przestudzone rurki makaronowe. Obtaczamy w mące, jajku i bułce tartej, smażymy na dużej ilości rozgrzanego tłuszczu, ale na małym ogniu, tak by makaron jeszcze troszkę zmiękł, a „krokiety” nie były przypalone.

Sos- Pieczarki myjemy, kroimy w pół talarki i zalewamy 150ml wody z łyżką masła. Gotujemy na wolnym ogniu dodając w międzyczasie posiekaną drobno cebulę. Śmietanę mieszamy z odrobiną pieczarkowego wywaru i dodajemy do całości. Mąkę rozrabiamy w 50ml zimnej wody, łączymy z 50 ml wywaru i dolewamy do sosu. Doprawiamy solą oraz pieprzem. 
Krokiety podajemy na ciepło polane sosem.




3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.