Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 5 lipca 2017

Pasta kanapkowa z bobu

Uwielbiam ten czas, gdy warzywniaki i półki sklepowe (choć ubolewam, że nie każde...) uginają się od młodziutkich warzyw i owoców. 
Teraz nadszedł czas bobu i choć dawniej jakoś zanim nie przepadałam, tak teraz mogę jeść non stop. Uwielbiam taki z masełkiem i bułką tartą, ale by się nie "unudził" postanowiłam trochę go przerobić i mieć np na śniadanie. 
Choć sam pomysł tej pasty od razu przypadł mi do gustu, tak jego efekt końcowy był dla mnie jednak niespodzianką. Sam w sobie bób wydawał mi się mdły, więc dodatek odrobiny czosnku i soku z cytryny lekko ten smak podkręcił. Na świeżym pieczywie, z dodatkiem pomidora i plastra szynki smakowała świetnie i gdyby ktoś nie wiedział z czego jest, przypuszczam, że miałby problem zgadnąć. Użyłam jej również do piknikowej "kanapki", na którą pomysł wrzucę ciut później :)

Składniki:

300g bobu
100g sera białego chudego
1 jajko ugotowane na twardo
50g margaryny 
(można wcześniej roztopić, ja użyłam w kawałku)
1 większy ząbek czosnku
2 łyżeczki soku z cytryny

Dodatkowo:

½ łyżeczki cukru
Sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania w Tefal Companion:

Do misy Tefal Companion wrzucamy przepłukany w zimnej wodzie bób, zalewamy wodą (2x tyle wody, co bobu), dosypujemy odmierzoną ilość cukru. Ustawiamy temp. 100⁰C i czas 30minut. 5 minut przed końcem pracy dodajemy 1 płaską łyżeczkę soli. Po wyłączeniu się urządzenia bób odcedzamy, studzimy i obieramy ze skórek. Ponownie przekładamy do suchej misy z ostrzem do wyrabiania. Dodajemy pozostałe składniki: jajko, ser, czosnek, margarynę oraz sok z cytryny. Ustawiamy prędkość 10 na 2 minuty, po tym czasie doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem, zwiększamy prędkość do 12 i po 30 sekundach mamy gotową pyszną pastę kanapkową.

Sposób przygotowania tradycyjny:

Bób płuczemy w zimnej wodzie, przekładamy do garnka, zalewamy wodą (2x tyle wody, co bobu), dosypujemy odmierzoną ilość cukru. Stawiamy na ogniu i od momentu zagotowania, gotujemy jeszcze 20 minut. Na 5 minut przed odcedzeniem dodajemy 1 płaską łyżeczkę soli. Bób odcedzamy, studzimy i obieramy ze skórek. Przekładamy do czystej miseczki, dodajemy pozostałe składniki: jajko, ser, czosnek, margarynę oraz sok z cytryny. Miksujemy blenderem na gładką pastę, w między czasie doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem. 

3 komentarze:

  1. No jak z bobem to co byś nie dodała - poczęstuj :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja chyba najbardziej lubię taki sam bez niczego :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Warto wiedzieć, ze bób obniza poziom cukru. Pomysł z pastą jest dobry ale zamiast margaryny mozna dodać 1/2 awokado - tłuszcz bardziej wartościowy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.